Pomimo, że na pierwszy rzut oka nasz wybrany model samochodu niczym się nie różni od tego z USA/Kanady, to istnieje kilka zmiennych, które należy brać pod uwagę i które muszą być skorygowane po sprowadzeniu samochodu do Unii Europejskiej, aby auto mogło bezpiecznie w świetle prawa poruszać się po naszych drogach.
Symetryczne reflektory, które oświetlają nawierzchnię jezdni tak samo po obu stronach, muszą być zmienione na asymetryczne, czyli takie, w których prawy reflektor doświetla w większym stopniu pobocze jezdni.
Światła przeciwmgielne, nieobecne w samochodach zza oceanu, na terenie UE, są niezbędne.
W Polsce samochody mają oddzielnie zamontowane światła pozycyjne i kierunkowskazy przednie, natomiast światła te w samochodach amerykańskich, są połączone w jedno. Dodatkowo, kierunkowskazy tylne w odróżnieniu od polskich pomarańczowych, mają barwę czerwoną.
Mimo to, wiele tamtejszych samochodów jest częściowo dostosowana do europejskich standardów (szczególnie dotyczy to rynku kanadyjskiego) i niejednokrotnie wystarczy zaledwie wymiana żarówek oraz komputerowa zmiana ustawień świecenia.
Licznik prędkości ma najczęściej dwie skale, co sprawia, że nie ma konieczności jego wymiany.
Do decyzji kupującego należy zmiana języka oprogramowania systemowego samochodu. Język może zostać zmieniony na polski, lub pozostać niezmieniony z języka angielskiego, wedle życzeń kupującego.
Dodaj komentarz